Zeker zijn van een goede toekomst voor iedereen

19 maart 2019

Antoinette Knoet-Michels  uit Vlierden.

Op 20 maart kiezen we de Provinciale Staten en het Waterschap. Daarna kiezen alle statenleden samen de Eerste Kamer. PvdA Brabant was de afgelopen periode onderdeel van het provinciebestuur. Samen met anderen zijn duidelijke resultaten behaald. Antoinette heeft daarin een belangrijke rol gespeeld en staat ook nu op de lijst van de PvdA voor de verkiezingen van 20 maart. Voor Antoinette is van belang dat iedereen kan rekenen op de samenleving ook als het even minder goed met je gaat.

Hieronder een samenvatting van haar verhaal.

De provincie is in Deurne nooit ver weg. De provincie heeft meer invloed op de omgeving van mensen dan ze zich vaak realiseren. Een greep uit het programma van PvdA Brabant dat van belang is voor Deurne:

Gezonde leefomgeving. Natuur en milieu.

Schone lucht, bodem en water staat voor de PvdA Brabant op één.

• Veehouderij in balans met de omgeving en natuur; minder vee en minder mest. Geen oude stallen die nadelig zijn voor natuur en milieu.
  • Meer toezichthouders in buitengebied om criminaliteit en (drugs)afvaldumpingen te bestrijden.
  • Steun voor natuurherstel in de Peel. Nadrukkelijk rekening houden met de mogelijke effecten op de kwaliteit van het water bij de oude vuilstort Leegveld en de muggenoverlast.
  • Leegstand vermijden. We gaan pas iets nieuws bouwen als het oude gebouw opgeruimd is of opnieuw wordt gebruikt.

Bereikbaarheid.

• Ventwegen en verlichte fietspaden langs de weg Helmond-Deurne-Venray.
  • Uitbreiding parkeren NS station.
  • Verbreden A67 en om tempo te maken Eindhoven-Asten/N279 desnoods met voorfinanciering van de provincie.
  • Weg Asten-Veghel zonder rotondes en verkeerslichten.
  • Geen toename geluids-, gezondheids – en milieubelasting door Eindhoven Airport.

Cultuur.

Een overkoepelend plan Cultuur en Recreatie in de Peel waarvan Museum de Wieger onderdeel uitmaakt.

Sociale samenleving

• Meer betaalbare en energiezuinige huurwoningen.
  • Ondersteuning voor boeren bij afbouw of omschakeling van hun veebedrijf.
  • Iedereen sportfaciliteiten en cultuur op redelijke afstand.
  • Sterke gemeenten die o.a. de zorgvraag van de bewoners goed oppakken.
  • Fatsoenlijk betaald werk.
  • Groene toekomst voor alle mensen. Regelingen waardoor iedereen zijn huis energiezuinig of neutraal kan maken. Alle omwonenden laten profiteren van zon- en windparken.

In het verleden behaalde resultaten bieden zeker garanties voor de toekomst.