Commissielid Samenleving

Renate Beijers

Over Renate Beijers

Nummer 3: Renate Beijers

Renate Beijers, 35 jaar, en haar hele leven woonachtig in Deurne samen met haar man. Ze werkt al bijna 14 jaar binnen het sociaal werk: ze is begonnen als jongerenwerker, daarna sociaal werker en nu jeugdprofessional binnen het Centrum Jeugd en Gezin in het land van Cuijk. In haar werk gaat zij in gesprek met jeugdigen en of gezinnen die hulp -of opvoedvragen hebben. Ze geeft ook sociale vaardigheidstrainingen aan jongeren. Ze vindt het in haar werk belangrijk dat er vooral wordt gekeken naar de talenten en kwaliteiten van ieder! En vooral naar wat er wél goed gaat.

In haar vrije tijd sport ze graag, ze doet aan yoga en bezoekt graag festivals en concerten. Daarnaast is ze in het verleden actief geweest als vrijwilliger o.a. binnen diverse (jongeren)organisaties. En af en toe doet ze nog wel eens een vrijwilligersklus. Sinds 2014 is ze actief in de lokale politiek bij PvdA Deurne, ze vervult daar de rol als burgercommissielid in de commissie samenleving. Precies de onderwerpen die ook in haar werk terugkomen, ze vindt het dan ook juist belangrijk om haar deskundigheid vanuit de praktijk hierin mee te nemen.

Recent heeft ze een post-hbo studie gevolgd over communicatie in relatie tot psychologie. En nog een leuk weetje: ze gaat dit voorjaar trainen voor de nacht van de vluchteling, een tocht van 40 kilometer, om zo geld op te halen voor noodhulp aan vluchtelingen. Houd haar twitter en FB in de gaten als je hiervan op de hoogte wil blijven of van al het andere wat haar bezig houdt.