Ger Schinck

Nummer 28: Ger Schinck

Hij woont met Leny in de Walsberg. Ze hebben twee kinderen, Bas en Saskia. Ze zijn opa en oma van 5 kleinkinderen  van 7-14 jaar.

Deze reis begint in de 40-er jaren in het dorp Arcen in Noord Limburg in een katholiek tuindersgezin van 6 kinderen. De KVP en de kerk waren de hoekstenen van het dorp. Na de middelbare school ging Ger economie studeren in Tilburg. Dit dankzij de komst van beurzen waaraan de PvdA belangrijk had bijgedragen. Geïnspireerd door de ideeën van de sociaal democratie over eerlijke inkomensverdeling wordt hij in 1966 lid van de PvdA.

Na zijn militaire dienst is Helmond de volgende halte , economieleraar op Carolus, bestuurslid PvdA Helmond en  lid van Provinciale staten. Verder naar Den Haag waar hij lid en fractievoorzitter wordt in de 1e Kamer.

Hij verhuist naar Bakel waar hij o.a. voorzitter is geweest van v.v. Bavos.

In 1989 wordt hij burgemeester in St Michielsgestel.
In 2003 wordt Ger directeur bij Obragas in Helmond en verhuist naar Deurne.

Na  2008 is hij vijf jaar voorzitter van de stichting Behoud de St. Willibrorduskerk,

In 2013 wordt hij voorzitter van de Wieger. De Wieger kent dan een professionele staf van 3,5 fte.

Donkere bezuinigingswolken wolken trekken zich vervolgens samen boven de Wieger. Overleven wordt het motto. Om dit mogelijk te maken moest personeel worden ontslagen en vervangen worden door vrijwilligers. Ook werden  kunstwerken verkocht. Opgeven is echter geen optie.

Het tekent Ger en de andere vrijwilligers van de Wieger dat zij zich blijven inzetten om de Wieger er weer bovenop te helpen. De jeugd is een belangrijke doelgroep.

Hoe was het ook weer: Affiniteit voor kunst moet je bijgebracht worden!!!