Provinciale Statenlid tot februari 2018

Antoinette Knoet – Michels

Nummer 5: Antoinette Knoet

Sinds 13 jaar woont Antoinette in Vlierden. Ze werkte jarenlang in het voorgezet onderwijs jn Nijmegen, Eindhoven, Amersfoort en Dordrecht en daarna als bestuursvoorzitter van het ROC Ter AA (beroepsonderwijs) in Helmond. Ze is nu werkzaam als interim-manager en toezichthouder in onderwijs, zorg en de sector kinderopvang. Ze is geboren in Venray en inmiddels 64 jaar oud.

Eerlijk delen, een fatsoenlijk bestaan voor iedereen die wat van zijn toekomst wil maken en oog voor elkaar, zijn waarden waarvoor ik sta. Net als de Partij van de Arbeid. Mensen zijn als eerste zelf verantwoordelijk voor hun toekomst en verdienen kansen om er iets van te maken en moeten die willen gebruiken. De kennissamenleving biedt echter niet alleen kansen. We hebben niet allemaal dezelfde uitgangspositie en tegenslag kun je niet altijd zelf voorkomen of opvangen. Dan moeten we op elkaar, op de samenleving, kunnen rekenen. Mijn kennis en ervaring zet ik graag voor zo’n samenleving in.

Antoinette was 7 jaar lid van de Provinciale Staten en nam onlangs in januari afscheid. Haar portefeuilles: landbouw, natuur, cultuur, sport en samenleving. Met name op het dossier landbouw heeft ze in de provincie stevig ingezet op het belang van gezondheid en een goede balans op het platteland voor wonen werken en recreëren. Zaken die ze ook voor Deurne van het grootse belang vindt.

In haar vrije tijd is ze het liefste buiten in haar tuin of wandelend in de Peel.