Verslag uit de raadsvergadering 15 mei 2018

16 mei 2018

Raadsvergadering 15 mei 2018

Deze raadsvergadering stond in het teken van benoemingen en herbenoemingen, eigenlijk een feestelijke bijeenkomst. Vooraf even een paar bestemmingsplannen wijzigen en dan kon de ceremonie beginnen.

Het bestemmingsplan Langstraat werd door ons niet goed genoeg bevonden voor goedkeuring. Een hoveniersbedrijf wilde zich daar vestigen maar had ook nog een reinigingstak in huis wat echt niet hoort in ons buitengebied.

Ook de natuurbegraafplaats in Vlierden werd door een aantal partijen bekritiseerd, ook door de PvdA Deurne daar de financiële consequenties bij een onverhoopt beëindigen van dit bedrijf volledig bij de gemeente zou komen te liggen, de wethouder kon in de commissie maar ook niet in de raad onze zorgen wegnemen.

En dan de never ending story van de Lage Kerk. Eerder al door o.a. de PvdA Deurne vernietigend bekritiseerd vanwege onvoldoende parkeerplaatsen en een 5 jarig huurcontract voor parkeerplaatsen bij de huisarts aan de overkant van het geplande bouwwerk kon dat niet vergoelijken, bovendien daarna om dezelfde reden afgeschoten door de Raad van State, lag weer voor.

Gerommel met adviezen en tekeningen, aanpassingen op het laatste moment,  zorgde er voor dat besluitvorming alsnog werd uitgesteld en de technische vragen zullen worden beantwoord alvorens het voorstel opnieuw wordt voorgelegd.

Een venijnig begin van de nieuwe raadsperiode.

Hierna kon het feest van benoemingen beginnen, de huidige 3 wethouders werd voorgedragen en na stemming herbenoemd. De plekken die zij open laten werden ingevuld door nieuwe raadsleden.

Iedereen weer op hun plaats, de nieuwe raadsperiode kan beginnen.

Waar ben je naar op zoek?