Campagneaftrap PvdA Deurne 31 januari 2017

21 februari 2018

Verkiezingscampagne PvdA Deurne afgetrapt

Woensdag 31 januari trapte PvdA Deurne de campagne voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen af. Tijdens een goed bezochte bijeenkomst in Cultuurcentrum Martien van Doorne maakten leden en belangstellenden kennis met de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma.

De kieslijst van PvdA Deurne telt maar liefst 29 kandidaten, die afkomstig zijn uit alle lagen van de Deurnese gemeenschap. Vorig jaar juli kozen de leden al huidig fractievoorzitter Nick Thijssen als lijsttrekker en jurist en fractielid Jerom Coppus als nummer twee. Na hen volgen jeugdprofessional Renate Beijers, fractielid Gerard de Jong en oud-lid van Provinciale Staten Antoinette Knoet-Michels uit Vlierden. De plaatsen 6 tot en met 10 worden achtereenvolgens ingenomen door oud-docent klassieke talen Paul Telders, welzijnsprofessional Linda Nouwen, oud-raadslid Stefan Aarts uit de Zeilberg, onderwijsassistente Fleur Thijssen en zelfstandig adviseur duurzame bedrijfsvoering Mat Schatorje. Oud-wethouder Jasper Ragetlie neemt als lijstduwer de 29ste plek op de kieslijst in.

Tijdens de bijeenkomst presenteerde Jerom Coppus het verkiezingsprogramma en de centrale boodschappen waarmee PvdA Deurne de campagne ingaat. Daarin zijn werk en zekerheid, goede en toegankelijke zorg, een gezonde leefomgeving en een duurzame toekomst voor de volgende generatie belangrijke speerpunten. Lijsttrekker Nick Thijssen riep de aanwezigen tot slot op tot een eerlijke en strijdbare campagne onder het motto “PvdA Deurne: omdat je hart links zit”.

Afdelingsvoorzitter Driek Berkers: “Onze doelstelling is om de komende verkiezingen het zetelaantal minimaal te verdubbelen, zodat we verder kunnen bouwen aan een sterk en sociaal Deurne. Wij zijn ervan overtuigd dat de PvdA Deurne met onze lijstaanvoerders en een aansprekend sociaal-democratisch programma een goede uitslag zal behalen.”

Meer informatie over de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma is te vinden op pvdadeurne.nl.

Waar ben je naar op zoek?